fredag 19 mars 2010

Va faan har jag gjort???

Jag fattar verkligen inte. Det är nån jäkel som vill åt mig. Tror snart att jag ska ställa mig jämte de här konstiga gubbarna som går runt med skylt som säger “domedagen är nära”. För det går faan inte uppåt i mitt liv.

Hela dagen har varit emot mig. Först gick strömmen på morgonen. Gjorde inte så mycket för det var ju ljust ute, men bredbandet la ju av och då blir jag hysteriskt handikappad. Men elen kom tillbaka ganska fort.

Sen försvann varmvattnet. Ingen dusch där inte. Niklas ringde help desk… som inte viste vad det var för fel, men de viste att det va fel. Jippi! Men nu är det kväll och det verkar som att de hittat felet tillslut. För nu är det varmt sägs det.

Niklas skulle betala besiktningen som är snart. Nehe då fanns inte vårat bokade datum. Det var nån annan som var bokad på våran tid. Mycket konstigt för när vi hade bokat den på nätet så ringde Niklas och kollade med dem så att det hade blivit rätt och det hade de… men neeee. Ingen tid till oss. Kul eftersom Niklas har bejärt tjänstledigt för att kunna åka och besikta bilen. Va tvungna att fixa ny tid och då hade de inget förens i april… då har vi körförbud på bilen. Gahhhh! IDIOTER! Men inte mycket vi kan göra åt det… bara att tacka o ta den tiden de har.

Samlade ihop oss och bestämde oss för att åka och storhandla. Å då menar jag S T O R H A N D L A! Jisses kändes som vi va inne på Maxi hur länge som helst. Men vad gör det vill kör ju med självscanning så det är ju redan färdigpackat när man ska ut. Mycket smidigt… trodde vi. Nee dagen till ära fick vi avstämning. Jippi!! Upp med alla grejer ur kassarna igen och börja om från början. Kunde vi inte fått avstämning när vi köpt en eller två saker inte när vi köper en miljard grejjer.

Men nu… nu kan väl inte fler saker gå snett idag eller? Ska inte göra nått mer tror jag inte. Bara va hemma. Lägga sorken, beställa allt för onyttig mat och så krypa upp jämte gosmannen i soffan, titta på tv och ha tända ljus i rummet. Mys mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar