torsdag 11 mars 2010

Två bebisar i detta hemmet

Jag tror mitt kid ibland är smartare än mig. Jag tror även att katten är den dummaste av oss alla.

Vid frukost skulle jag testa att ge sorken små bitar av banan och ost att pilla i sig själv. Grejen va bara den att de kladdiga små bananbitarna fastnade ganska fint i bordet och var toksvåra att få upp. Så jag tänkte hjälpa honom på traven och la dem i min hand så han kunde ta dem där i stället. Men inte är han så dum inte. Han tog istället tag i hela min hand och förde den till munnen… så slipper han fippla upp lilla bananbiten själv. Knasunge.

Osten gick bättre, fick riktig kläm på det hela till slut, även om ost kanske inte va så gott. Däremot skäms jag för katten. Han ska alltså va drygt 2 år och är sämre på att äta ost än Nelis är. Var tvungen att hjälpa honom, finfördela och truga. Ändå lämnade han massa dregliga små smulor efter sig. Skärpning kattfan! Tror nog det är han som behöver öva på att äta och inte Nelis.

1 kommentar: