måndag 29 mars 2010

Infall

Sitter här i regnet och undrar om vädret någonsin ska bli bra igen. Vill jobba, vill sysselsättas och framför allt vill jag ha sommar.

Har funderat på att jobba i sommar. Men det går inte. För att kunna jobba i sommar måste jag nämligen gå bredvid i vår och det funkar inte för då är Nelis för lite för att få va på dagis och Niklas pluggar ju så han kan inte ta honom.

Så jobb är uteslutet. Men däremot fick jag för mig att jag kanske kan plugga lite. Det skulle va kul. Behöver ju inte vara nått som är nyttigt utan bara nått som är kul. Så infallet ramlade på mig och jag sökte precis en sommarkurs i vectorgrafik. Weiii! Kan ju inget om det, men har flertalet gånger bett bror att lära mig… vilket han också försökt… men jag fattar aldrig. Så det här kan bli spännande. Hittade även kurser i CAD ritning som lockade… men det blev det inte. Dock är ansökan skickad för sent. Men finns det platser kvar så har jag ju en chans ändå. Bara vänta och se.

Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar