måndag 22 mars 2010

Hann inte bromsa

Jag fattar inte. Helgerna bara svuchar förbi. Man skyndar så mycket på veckorna för att komma till helgen, så när den väl kommer hinner man inte bromsa in tillräckligt mycket för att uppleva den innan den är över. Jag tycker fortfarande att man borde jobba två dagar och vara ledig fem. Det hade varit mycket trevligare. Men med samma lön naturligtvis.

Helgen var iaf mycket trevlig trots att den sprang förbi. Efter fredagens inlägg så var det faktiskt inget mer som gick snett. Vi mysade ned oss i soffan och bara va. Tände ljus och tyckte om varandra.

I lördags var vi på 80 års kalas… igen. Två 80 års kalas på en månad. Undra om det är en trend eller om det säger nått om vårat umgänge. =) Gör det nog inte. Det säger dock att min släkt är mycket äldre än Niklas. För det första kalaset var hans farfar… och det känns ju helt normalt att ens farfar fyller 80. Men i lördags var det min faster och det kanske är lite kontigare. Men så är det iaf.

(PAUS! Bajsblöjebyte)

I söndags hade vi fusk våffeldag hos Therese. Hon är inte hemma på torsdag så vi passade på innan hon åker. Dock han vi en snabbis på stan innan med svärisarna. De ville köpa skor till sorken, men vi hittade inga som passar en liten man som inte riktigt kan gå än. Blev istället en cool vårjacka med ljusa jeans och tillhörande scarf. Lovar att han kommer bli snyggast på gatan.

Tillbaka till våfflorna… Jag har alltid intalat mig själv att jag inte gillar våfflor. Trodde verkligen inte att det kunde vara så tokgott. Skitans vad inte bra det var att äta så många när jag lovat mig själv att äta max två. Kanske blev nått fel på hjärnkontoret och så råkade de sätta en 1 framför min lilla snälla 2a. För kan lova att det blev många mer än två, skitans.

Å som sagt även denna helg blev det söndag kväll allt för snabbt och ångesten inför ny vecka infann sig trots att jag inte ska gå till nått jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar