onsdag 10 mars 2010

Jag vill också kunna äta korv!

Efter att jag började men min nya kosthållning så har jag blivit mycket petigare med att läsa innehållsförteckningen på alla saker. Å jag kan lova att det är inte nådigt vad mycket äckelpäckel det är i alla saker som smaklökarna är vana vid. Känner mig helt hemsk när jag äter vissa saker som jag vet har lika många E-nummer som jag har hårstrån.

Förtjockningsmedel… vad gör det med kroppen? Det anpassar ju livsmedlet så vad är det som säger att det inte anpassar kroppen också… blir man förtjockad?

Stabiliseringsmedel… inte faan vill jag bli stabilare.

E621 smakförstärkare… detta är min värsta fiende nu mera. Fick lära mig att man aldrig kan hålla koll på alla E-nummer men ska man ha koll på ett så är det just detta, E621. För detta tillsätter man när man har processat maten såååå mycket att den inte smakar vad den ska längre och för att maten då ska vara ätbar överhuvudtaget och inte smaka skit… japp då pillar man i E621.

För att göra det hela ännu bättre så finns E621 i ungefär allt. Nej inte riktigt. Men kolla själv nästa gång ni går och handlar. Det tar ett tag innan man hittar ett pålägg utan denna nuffra. Å kryddblandningar ska vi inte ens tala om… då är E621 en stående ingrediens.

USCH!

Ännu räddare blir man väl nu när de kanske kommer godkänna köttklister… fy faan! Man hör ju t.o.m. hur äckligt det låter. K Ö T T K L I S T E R ! ! !

Usch igen… får rysningar!

Jag vill kunna äta mat utan att vara rädd för innehållet. Jag önskar att det var korv man köpte när det står korv på paketet. Jag håller nog med panschisarna det va faan bättre förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar