onsdag 3 mars 2010

I-landsproblem/fundering

När man går hemma så som jag gör går inte tankarna kring hur man ska lösa världssvälten eller skapa fred på jorden. Ne det är de små sakerna som egentlige inte har så stor betydelse… det är de som snurrar i huvudet.

Nu till exempel stör jag mig tok på barnmatsburkarna som man kan köpa i affären. Inte på det fakta att de har skitdåliga lock som knappt går att stänga när man öppnat dem, detta är dock irriterande. Nej inte det. Men på storleken eller är det storleken på mitt barns aptit det är fel på. Men det tror jag inte. För mitt barn är ju felfritt, precis som alla andra föräldrar tycker att deras barn är =P

Problemet… Storleken som sagt. Ger jag honom en liten burk så blir han inte mätt. Ger jag en stor burk så får jag slänga massa. Så då tänkte jag… “hmm… en halv stor burk”. Nepp funkar inte, blir ju som en liten… alltså för lite. Men om jag tar 3/4 av en burk… vad gör jag då med den sista fjärdedelen? Då tänker man… “ja men köp två burkar då så räcker det till 3 måltider om jag gör så” Men NEEE det gör det inte. För då blir det ju ändå två mål med 3/4 och fortfarande ett mål på en halv burk. Så för att detta ska funka måste jag alltså köpa 3 burkar, då går det jämnt upp. Men vem faan vill äta samma mat 4 måltider i rad??? Inte jag iaf. Å då antar jag att sorken inte heller vill det.

Detta kanske inte är så stort problem om man tänker att han antagligen kommer börja äta mer mat och då kommer en stor burk vara lagom. Heller inget stort problem när man tänker att jag faktiskt gör ganska mycket mat själv och då kan anpassa portionerna precis som jag vill. Men köpeburkar är ändå ganska smidigt ibland. Å han verkar inte tycka att det smakar så knas som jag gör.

Men men får väl stå ut med detta enorma problem tills sorken har växt i burkarna. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar