fredag 26 februari 2010

Takras vs. Snöras

Det har varit en hel del tak som har rasat in den senaste tiden. Inte alls roligt. Men snön är ju så grymme tung. Inte tror jag det blir bättre av att det nu är plusgrader och snön blir blötare och ännu tyngre.

Många gånger har man sett fastighetsägare som har satt ut lappar om “varning för snöras/istappar.” Det tycker jag är bra. Man tänker efter lite extra då och håller sig lite längre ut från huset.

Men igår när jag var på stan så hittade jag nog det roligaste. Snacka om att vara ute i tid… förebyggande syfte?

20100225325

Vet inte om tanken var att skriva att det rasar snö/is från taken… eller om de faktiskt förväntar sig att själva taket ska rasa snart. *Hmmm* Ja när jag gick förbi samma hus lite senare på dagen så stod det kvar iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar