tisdag 23 februari 2010

Sökes: VÅR! Finnes: Skitkall vinter

Det är kanonfint väder ute idag. Solen strålar och himlen är knallblå. Riktigt vackert. Men det hjälper inte. Nu är jag sjukt trött på vinter. Kan knappt gå på gångbanorna med vagnen. Just nu är det även så kallt att snoret fryser till is i snoken. Kan det inte bli vår nu. Jag orkar verkligen inte mer.

Har länge funderat på varför jag hela tiden är så trött och bitter. Trodde först att det berodde på den nya maten. Men jag tror nu att jag insett att det beror på skitvintern. Kanske inte en dag som denna då man kan få massa sol och ljus i ansiktet om man bara tar sig ut. Men å andra sidan är dagar som denna ganska sällsynta. Men jag tror inte min hjärna orkar mycket mer vinter. Är trött konstant. Grinig allt för ofta och vill inget hellre än att öppna alla fönster, utan att frysa ihjäl, å bara vädra.

Bara en sån sak som att kunna ta med sorken till en lekplats och gunga. Han har ju aldrig gjort det. Tänkte göra det för ett tag sen men insåg att snön täcker hela gungan och en bra bit upp på kedjorna… så det va ju inte en chans till att hitta nån gunga då.

Mannen åkte idag… Deras tåg var inställt. Fick ta ett senare tåg. Detta resulterade i att endast 3 av 41 hann till flyget i tid. Resten sitter nu på Arlanda och väntar in ett nytt flyg. Jag och mor har bestämt att vi ska åka till mormor imon. Men vet i faan om man vågar. Man vet ju inte om man kommer komma fram å än mindre om man kommer komma hem igen. Hade det bara påverkat mig så hade det varit ok. Men vad gör jag med sorken om vi står på stationen i Nässjö och de säger “Tyvärr det går inga mer tåg till Skövde idag” SHIT!

Nää som sagt ta bort snön nu så man kan börja leva igen. Längtar efter vårsol, tunn jacka, första ute fikan, snödroppar och massa massa V Å R ! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar