tisdag 16 februari 2010

Semla!

De senaste året har mitt intresse för semlor nästan försvunnit. Men förra året höll jag på att äta ihjäl mig på semlor. Jisses va gott det va. Jag var ju gravid. Kunde bara skylla på hormon och så smälla i mig en till. Kanon… passade mig perfekt. Ibland slank det  ned 2 om dagen till och med.

Efter jul när jag bestämde mig för att ändra mina matvanor gjordetl_semla_222 jag det på en onsdag. Fredagen efter började de sälja semlor. Skitans för mig som direkt började inse vilken prövning jag stod inför och hur mycket jag önskade att jag kunde få köpa alla på hyllan för att ta med mig hem o smälla i mig. Men icke. Höll mig borta. Bestämde mig för att jag skulle äta en semla i år. Å vilken dag passar inte bättre än fettisdagen. Så idag har jag ätit årets första och sista semla. SHIT VAD GOD DEN VA!!!

Vill ha mer, vill ha fler. Men en är en och ska inte bli två. Men en sak är iaf konstaterad. Om jag blir gravid igen… vilket jag naturligtvis hoppas att jag blir en dag… så ska jag va gravid när det är semmeltider. Då ska jag äta igen alla semlor som jag missar i år. LÖÖÖÖV IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar