fredag 26 februari 2010

Glass till Bajs!

Va på bokrean igår och som vanligt så får sorken grejer men ingen annan. Han fick tre böcker. Fast måste nog erkänna att en av dem är nog egentligen till hans snälla mamma. För jag tror att jag redan älskar den boken mer än han någonsin kommer att göra. Jag anser att det är precis såna böcker vi skulle haft i skolan när vi läste anatomi, då hade man fattat mycket bättre.

Sorken är fortfarande för lite för den boken, men mamman är aldrig för gammal för den. Så tills han är stor nog att inte ta sönder den så får jag läsa den.

“Från Glass Till Bajs”

Framsida där man kan känna på tungan… äckelkladdig är den… typ som slajm.

front

Sen kommer man in i munnen och får veta vart på tungan man tar upp olika smaker.

20100226328

Hela systemet i stort… där man kan lyfta på alla organen och under står det fakta om dem (va lite svårt att fota denna funktion).

20100226326

Magen och alla tarmarna som man kan

lyfta runt och kolla på.

20100226325

och till sist hamnar man ju på toa.   

dsc_0440Mycket pedagogisk bok enligt mig.

Löööv it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar