tisdag 2 februari 2010

Händelserik dag… än så länge.

Ja vart börjar man. Kom ur sängen idag med. Idag på den lite gladare sidan. Hoppade i träningskläderna precis som igår, men idag blev de faktiskt använda. Sprang även igenom en dusch efteråt, vilket jag iof brukar göra när jag tränat men det tillhör inte mina favvo sysselsättningar.

Nelis och jag lunchade efter detta. Eller rättare sagt jag lunchade och Nelis spottade ut min superduper goda hemlagade pasta med currykyckling. Kräsen unge. Försökte t.o.m. fjäska med banan och grädde till efterrätt, men inte dög det. Yttepytteliten flaska med ersättning skulle det va. Tokunge.

Packade ihop oss, som jag lovade mig själv igår. Idag skulle låset på ytterdörren öppnas. Å mycket riktigt, låset funkade. Gick att låsa utifrån också. =P

Tog bussen till BVC. Stod länge o väntade på den då jag inte orkar titta på kl utan går till hållplatsen och ser om det kommer nån, vilket det oftast gör. Iaf.. när jag satt mig på bussen och åkt 200 m så stannar bussgubben och alla gapar. Utanför bussen står en Älgtant med sina kids och stirrar på oss. Det var en JÄVLA tur att inte hon fick för sig att gå ned och kolla in busskuren jag stod i en halv minut tidigare. Då hade jag faan skitit ned mig.

På bussen sitter en liten gubbe som skriker “Titta grabbar” och börjar poka på 4 små indier som sitter i sätena bredvid. Mycket roligt. De fattar inte alls vad gubben vill, men får tillslut också upp synen på älgarna som står 2 meter från bussen. Gubben fortsätter “Det är älg. Ä-L-J!!!”. Ris-o-curry-pojkarna nickar finfint och alla börjar rota efter sina små mobilkameror. Gubben envisas och fortsätter “ÄLG pojkar” och curry-pojkarna försöker stämma in… “älg”. Duktiga pojkar. Riktig safaribuss. *hehe* Åker tillslut vidare. Gubben blir så till sig i hövet så han glömmer att gå av vid sin hållplats och kliver av en hållplats senare.

KSS är sluthllplats för bussen. Alla går av, jag med. Ska ta 2an vidare till BVC. Inser att det var bussen jag just satt på som bytte till att bli en 2a. Knackar snällt(läs smått hysteriskt) på rutan när gubben kör iväg. Han är snäll o backar tillbaka så vi får åka med. Bara jag på bussen (o nelis). Å två Willys kassar.Hmm. Går fram och kikar i dem. Inser att de är fulla med mat. Asså vad är det för stolpskott som åker till stan och handlar men glömmer kassarna på bussen? “jaha idag har jag varit på stan, men jag kom inte ihåg vad jag gjorde där” Jäkla knas. Kan nästan sätta 5 spänn på att det va den lilla hysteriska Älg-gubben. Lämnar kassarna till chauffören och säger att nu har han tilltugg till hela resan. =)   

Jisses blir ett långt inlägg detta.

Hamnade iaf på BVC. Vågen sa 8700 g, måttbandet sa 72,5 cm och tanten sa inte mycket vettigt alls. Fattar nästan aldrig vad hon snackar om eller så är det hon som inte fattar vad jag snackar om. Ingen aning. Fick inte så mycket klarhet i frågan jag hade med mig iaf.

Gick för att ta bussen till maxi, samma busschaufför. Log lite snäll mot mig. Sen blev det maxi, paket hämtande och promenad hem. Nu sitter jag här. Har totalt glömt bort att lägga in varorna i kylen inser jag precis. Bäst att rusa innan de rinner iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar