onsdag 10 februari 2010

Ingen semester där inte…

Tillbaka från vistelsen hos mor o far. Levde på hoppet att det skulle kännas lite som semester. Ha lite folk runt mig, vilket jag älskar. Inte hela tiden behöva tänka på mat och disk. Få lite hjälp med sorken.

Att man kan ha så fel. Inte om allt. Men även om allt detta inträffade så kändes det INTE som nån semester. Sorken hade nämligen inte samma uppfattning om semester som jag hade.

På måndag kvällen när han skulle sova fick han tokspel. Inte sova, inte äta flaskan. Fick komma upp igen och ligga hos mig när jag kollade på tv för att han skulle lugna ned sig. Va jättemysigt. Försökte med ny flaska… som han inte skulle ha. Försökte lägga honom… gick bättre. Skrek lite men gav upp. Trodde han somnade. Började prata i telefon och då hörde han mig och vi började om från början. Försökte bära, mamma försökte bära. Tillslut la jag hans säng jämte min och la mig i sängen och väntade på att han skulle somna. Han somnade… men då va jag skiträdd för att röra mig ifall han skulle vakna. Så tok bara av mig kläderna och somnade.

Vaknade nån gång mitt i natten. Hade ingen aning om va klockan va. Mobilen va död för att jag inte satt i laddaren innan jag la mig. Viste att det inte fanns nån klocka på undervåningen (vem faan har inte klocka i köket) Hittade en tillslut, visade 03.42 inte alls dags att äta morgonflaska. Fick sorken att somna om. Vaknade igen 6.30 o då blev det morgonflaska. Å rutiner som vanligt. Trodde jag… Visade sig att blöjan hade släppt och det va kiss i hela sängen. Tog upp honom, skulle byta pyttijamas… då det visar sig att det simmar bajs i hela pyttisjamasen… jippi. Bara börja torka än mer och byta lakan och tvätta jamas.

Skulle inte sova förmiddag, skrek när jag la honom ute… där han alltid brukar somna som en tok. Skrek när jag la honom inne. Sur för att han inte orkade va vaken. La honom hos mormorn och då skrek han på henne. Tillslut somnade han ute.

Lunch… skulle han inte ha. Mutade honom med efterrätt.. som han egentligen inte ville ha. La honom på golvet för att leka. Hör hur hela magen gör uppror och börjar rinna där bak. Bara att byta… när jag tar upp honom kräks han över hela golvet, hela mina byxor, fötter och nallen. Mys mys. (kan lova att jag längtade efter Niklas och lite avlastning då)

Sprang till apoteket och köpte vätskeersättning. Sorken somna i vagnen och sov ute ett tag.

(Faan nu bubblar det i rumpan på honom igen)

Iaf…. på kvällen va han som vanligt. Skulle dock inte ha nån flaska och va pigg som en tok. Men la han ändå och som tur va somnade han som en klubbad.

Sov hela natten. Är mkt tacksam för detta. Idag vaknade han med feber. Somnade när han lekte med sina leksaker på golvet… verkligen inte likt honom. Stackars sorken.

Men han har haft tur iaf. Detta är ju egentligen första gången som han är sjuk på riktigt. Subfebril har han ju varit men inte mer.

Inte massa till semester där inte…

Nehe… måste ta hand om brallan som nyss bubblade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar