onsdag 17 februari 2010

Safety first

Har sen ett tag tillbaka tjatat på mannen att vi ska gå en barnsäkerhetskurs. Hittade en lapp på BVC om att en sådan kurs skulle hållas till det eminenta priset av 0 kr/person. Innan har kursen tydligen kostat 450 kr/person… Ville verkligen gå. Inte för att jag riktigt vet vad den går ut på. Men allt som kan göra livet lite säkrare för sorken och göra mig lite mer utbildad på risker/skador hos barn är kanon.

Har som sagt tjatat att han ska kolla vilket datum han kan. Tjatat igen och igen… men aldrig nått svar. Igår sa jag att jag skulle slänga den jävla lappen för vi tänkte ju ändå inte gå. Då fick han lite eld i röven. Kursen var på 2 tillfällen och hölls 3 gånger. En i mars, en i april och en i maj tror jag det var. Han insåg att han antagligen skulle kunna gå den kursen som är i maj. Grejt. Sparkade han i baken o sa att han fick ringa och anmäla oss. Å höll tummarna för att det skulle finnas några platser kvar. Med tanke på hur länge lappen suttit på kylskåpet så trodde jag knappast att vi skulle få nån plats.

Men efter telefonsamtalet kom han in till mig med ett skinande leende på läpparna: “Hur mycket älskar du mig?” Jag: “Vadå? Fanns det inga platser kvar?” Niklas: “Det fanns två platser kvar… och de var det datumet som jag kunde. =)”

Så nu, med lite tur, är vi anmälda att gå barnsäkerhetsutbildning i maj. Håller tummarna nu för att det inte är en toktråkig skitkurs som ska lära mig att barn kan ramla ned för trappor om man inte har grind… för sånt fattar t.o.m. jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar