tisdag 16 februari 2010

Lockar - Balsammetoden

Min mamma har lockigt hår. Min syster har lockigt hår, dock mindre än mamma. Jag har nån form av självfall som en bra dag kanske skulle kunna kallas för lockar. Nee inte ens en bra dag… de kallas nog bara för vågor.

Nu har systeryster och mamma iaf börjat med en ny teknik för att få fram bättre lockar. Är som en hel rörelse tydligen som sysslar med detta. I stora drag går det ut på att Sluta använd schampo, sluta använd produkter som torkar ut ditt hår, sluta borsta samt sluta skada ditt hår med värmeverktyg. Detta ska hjälpa håret att bli mindre frissigt och lockarna ska se fräscha och lyckliga ut.

Detta ska nu även undertecknad testa. Jag är en riktigt sucker för dyra hårprodukter och gärna i stora mängder. Men nu ska jag alltså bara titta på vad de innehåller. Bara använda balsam, inpackning och gele. Låter massa konstigt. Men dock kommer det bli massa billigt. Gick idag till ica och köpte grunden som jag ska använda. Fick alla flaskorna till samma pris som jag brukar köpa ett schampo för… inte illa. Hoppas verkligen att detta kommer funka för mig, vill ju ha finare hår och inte jobbigt att det för en gångs skull inte kostar med än vanligt utan mindre.

Här är min grund…

20100216310

För mer information om detta sätt att ta hand om håret kan man kolla på lockig.se

1 kommentar:

  1. Vad spännande! Glöm inte berätta sen vad du tyckte om det hela = )

    SvaraRadera