tisdag 13 april 2010

Kom igen ÅkeTråk… RING MIG!!!

Det straffar sig att vara duktig. Laddade igår och tänkte imon ska jag ta tag i massa saker som behöver göras. Såna saker som man helst vill glömma och som man lätt glömmer. Såna saker som man sedan kommer på att man borde gjort för längesen… Det skulle jag ta tag i idag. Skulle ju vara tråkväder idag så det passade ju.

Började med att ringa alla hemska samtal som legat och väntat. Måste ju fortfarande ha in alla arbetsgivarintyg som jag saknar. Jag gillar inte ringa till folk jag inte känner. Än mindre ringa och säga “Hej minns du mig? Jag jobbade hos er för massa år sen… en sommar.” Nej inte kul. Men nu skulle det göras. Å vad händer då…. ingen alltså INGEN! på min långa lista av arbetsgivare var anträffbar. Hur är det möjligt. Detta innebär ju att jag måste samla kraft imon igen och göra samma sak. Skitans.

Fortsatte på mig att göra lista… Pratade med hyresvärden igår om att hyra ett förråd till. Ja vi behöver ett förråd till då vårat just nu går under principen “släng igen dörren fort så att inget rymmer ut”. Det visade sig iaf att det fanns 2 lediga i vårat hus som vi kunde få kolla på. Men för att kunna kolla på dem måste vi få tag i FixarÅke som jobbar här. Å FixarÅke kan man inte ringa till. Nepp. Utan då måste man ringa till Helpdesk och säga att man vill ha kontakt med FixarÅke, så att de då kan ringa till honom så att han kan ringa till mig. Gahhh vilket system. Så nu har jag även ringt Helpdesk och de skulle ringa FixarÅke så han ringer mig… men frågan är ju nu… NÄR FAAN TÄNKER HAN RINGA DÅ???

För till min stora lycka och nu mera sorg är det ju fint väder ute, fast det lovades moln. Då vill jag ju ut och kanske ta mig till öppna förskolan eller nått. Men det kan jag ju inte nu för jag måste vänta på att ÅkeTråk ska visa  mig ett förråd. Vet ju inte ens om ÅkeTråk kommer ringa idag. Som sagt GAHHH vilket system.

Så nu sitter jag här… duktig som jag varit och ringt… å så kan jag inte göra nått idag mer än å sitta hemma och vänta. Känns mycket givande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar