lördag 3 april 2010

Glad Påsk HönaPöna!

Tänkte att jag skulle vara lite snäll så här i påsk tider… Jag iof alltid snäll. Men nu är jag lite extra snäll. Jag brukar tänka på vad jag köper, vad det innehåller…. läser nu mera väldigt ofta innehållsförteckningen på saker och avstår att köpa dem för det är massa äckel i… å jag försöker att köpa ekologiskt. Dock inte så långt det är möjligt utan bara så långt som ekonomin tillåter… för det är ju inte billigt direkt.

Men Påsken till ära så har jag tänkt på Agda och Äggbert. Jag köper ALLTID ägg från frigående20100402461 höns INGA UNDANTAG… men nu har jag lyxat till det för de små liven och även köpt ekologiska ägg från frigående HönaPöna med möjlighet till utomhusvistelse. Önskar att jag alltid kunde göra det… men nee priset tillåter inte då de faktiskt kostan mer än 1 kr mer per ägg… Sjukt mycket. Tycker dock att alla Agda och Äggbert borde få veta vad utomhus är… Så en extra tanke till dem så här i påsktider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar