tisdag 20 april 2010

Riktig magiker

Ni vet när man har örhängen med sån där lite plutt på baksidan… Av nån konstig anledning är de ganska dåligt konstruerade och har en tendens att sitta lite halvdant. Jag med mitt långa hår har också en tendens att alltid fastna i örhänget med håret så att plutten flyger all världens väg. Man bli så tokirriterad när detta händer. Man letar som en galning efter en liten plutt som knapps syns och som man inte har en aning om vart den hamnade.

Detta hände mig i fredags när vi var i Hjoet. Mina finfina nya örhängen som jag gillar massa. *poff* så var plutten borta. Å jag letade, Niklas letade, Marita letade, Leif letade. Men ingen plutt. Den hade rymt. Sur och irriterad tog jag ur det andra örhänget och muttrar för att jag måste fixa en ny plutt.

Men så hände nått konstigt igår… 3 dagar senare hittade jag den. Men inte i Hjo… nee hade antagligen transporterat hem den på nått sätt och precis lika fort som den försvann var den tillbaka igen. Låg på golvet framför mig i sovrummet. Fattade inget. Hur lyckades den med detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar