fredag 9 april 2010

Hysteriskt mammahjärta

Idag blir det helg igen. Skönt att veckan inte varit så lång. Dock en väldigt innehållslös vecka. Men skit i den, nu är det helg.

Vi ska åka på mässa i helgen och sorken ska då bo hos famo o fafa. Har samma klump i hjärtat som förra gången jag lämnade bort honom. Blir det någonsin bättre? Hoppas verkligen det.

Förra gången sov han borta en natt. Men nu ska vi lämna honom i kväll och hämta honom på söndag. Känns som en hel evighet utan mitt lilla hjärta. Men skönt att det är mässan imon och lite resa å så, då har jag lite annat att tänka på.

När hjärtat värker som mest sätter jag mig och funderar på varför det värker. För det är ju egentligen ganska korkat. De kommer ju inte skada honom. Han kommer inte må dåligt av att vara ifrån oss. Även om man ibland vill tro att man är helt oumbärlig så är det ju inte så. Det enda kanske kan vara att han inte är så bra på att somna borta. Men herregösta han somnar väl tillslut om han är trött.

Man tycker att det bara är vi som verkligen känner honom… å vist är det så. Men vad spelar det för roll egentligen om hans dag blir lite annorlunda mot hur den brukar vara. Leka kommer han ju göra, sova med och till och med äta… Ehh sluta nu din hysteriska mor. Låt ditt barn ha kul och försök att njuta av egentiden du får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar