tisdag 13 april 2010

Blev ju lite bra ändå

Dagen artar sig. Åke hörde av sig framåt lunch och då slapp jag ur fängelset. Fri att göra vad som igen. Kollade på förråden, de var lika spännande som förråd brukar vara. Det ena var lite större o det andra lite mindre… samma pris… svårt val? Nee knappast.

Så nu har jag åter ringt hyreskontoret för att säga att vi vill ha det. Som då säger att Niklas måste komma o skriva kontrakt på det. Jag får inte för jag är inte tillräckligt vettig för att stå på hyreskontraktet, man är tydligen inte de om man studerar för att säkra sin framtid. Men kruxet är att de bara har öppet mellan 9-13, å vilken arbetande person är ledig då? Lite roligt, man måste ha jobb för att få lägenheten… men de har bara öppet på dagen när folk jobbar. Knas. De skulle iaf skicka kontrakt och så får vi hämta nyckel när Niklas skrivit på kontraktet och är ledig på deras öppettider. Puckat!

Sen blev dagen ännu bättre. Började med en vända i solen. Mycket skönt. Ringde på en annons i1127670898 morse också… en finfin dammsugare… fick naturligtvis inte tag på de som sålde den… som alla samtal jag gjort idag. Men försökte igen vid lunch och fick svar. Dammsugaren fanns kvar och den blev min. WEIII!! Inte så tokroligt att köpa en dammsugare, men det är lite roligare när man får en fin som man vill ha fast under halva priset.

Så eftermiddagen har spenderats på en promenad för att hämta hem min kära dammsamlare. Finfin sol… bra med lite motion … å finfin dammsugare. Kan inte bli bättre. Har dock landat som en padda i soffan nu med små blåsor på fötterna efter felaktig skoval under promenaden. Men skit sak samma. Nu ska jag inte göra många mer knop idag. Som mest blir det att ta med sig brassestolen ut i solen och jäsa.

1 kommentar:

  1. Är den bra? Jag har velat ha en sån länge. Men min hane tycker att det e en onödig pryl. (Lätt för honom att säga som aldrig e hemma) Vi har en vanlig dammsugare. Men vil ha en sån som du har, den skulle få sita på väggen i köket. Så att man smidigt kan dammsuga efter varje måltid. Vilket behövs när man har två barn.

    SvaraRadera