måndag 12 april 2010

Mammahat!

Idag skriver Amanda Widell en krönika på nätet för tidningen Mama. Å jag måste erkänna att jag blir helt tokig när jag läser den. Är så enormt glad att jag inte bor i en så stor stad så att det faktiskt sitter lappar utanför fiket där det står “inga barn här”. IDIOTER! Ska det vara ok att sätta upp en lapp om “inga med glasögon eller över 65 år” också? Hur kan det inte vara diskriminering att göra så? Även Amandas hane har ju skrivit om detta i sin blogg om att han skulle ut på stan och blev nekad att komma in, inte på en inte på två inte på tre utan på FYRA olika ställen där han ville fika med lilla Charlie.

I våran lilla stad händer detta inte som tur är. Men kan ibland känna att man är i vägen, absolut, men inte att man inte får komma  in överhuvudtaget. Har ju sett de idiotiska klippen från nån fjortistjej som vloggar och berättar om hur hon hatar “lattemammor med deras feta rövar”.  Gahh idiot… ung och dum.

Känner att jag inte kan skriva om detta. Blir så arg att jag snart skriver nått som jag kanske inte riktigt borde. Men gå in och läs Amandas krönika iaf, läs gärna även kommentarerna… där finns det en del av idioterna som krönikan talar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar