torsdag 15 april 2010

Peanut Butter Cookie Dough

 

Jag är svag för Ben & Jerry´s glass. Å förra året kom Wich som var första “äta-på-stört”-glassen. Helt sjukt god. Mycket dyr men idag är alla glassar dyra, om man inte köper nån äcklig liten fryst pinne som legat för länge. För att citera Broddway så redigt Knuller det i mun.

I år kommer det en ny vän från Ben & Jerry´s. Peanut Butter Cookie Dough… precis som den säger är det Cookie dough glass med jordnötssmör täckt av choklad med krisp. Denna var ju naturligtvis tvungen att testas… och inte finns det en bättre dag att prova än gårdagen med sin underbara värme och sol.

Vad blev det för utlåtande…?

bj_peanutbutter1_glasskollbj_peanutbutter2_glasskoll

JO, till att börja med så ser den ut som fekalie “on a stick”. Men om man lyckas bortse från detta så är den faktiskt ändå inte mer än ok i min smak. Jag har ju en enorm förkärlek för Cookie dough glass så trodde detta skulle bli en hit… Men tyckte inte att kakbitarna var så himla märkbara… För den som gillar Jordnötssmör så är denna glass en gudagåva. För som vanligt har de inte snålat… den är FULLPROPPAD med jordnötssmör. Men för min del smakar det faktiskt bara som en väldigt dyr snickers glass. Det gör lite ont i hjärtat att tala så illa om Ben & Jerry, men tyvärr så är den inte mycket bättre än så. Så  jag väljer att återgå till Wich som inte kan bli mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar