onsdag 21 april 2010

Baka baka ingen kaka…

Jag vill baka. Har känt att känslan har smugit sig på mig mer och mer under senaste tiden och idag när vädret är piss så skriker kroppen att den vill vara inne och baka. Å det hade ju inte varit nått problem om det inte varit så att vi tömde hela hemmet på kolhydrater när vi började med LCHF. Har inget mjöl, socker, vaniljpulver eller nått liknande… har på sin höjd ägg och smör hemma. Vad kan man göra på ägg och smör? Inte massa. Eller jo massa men inte i bakväg. Vill så gärna göra muffins. Funderar på att ta alla pengar jag har kvar innan det kommer nya och gå o handla så jag kan baka. Men vem ska äta om jag bakar? Jag bör definitivt inte göra det.

Nej, får nog ta och tänka på detta ett tag. Kanske kan komma på nått som är lättbakat och som inte kräver massa ingredienser. Ska spana på detta. Nån som har nått tips?

2 kommentarer:

  1. Jag/vi bakar nu (igen) Inget att rekommendera om man vill hålla sin vikt eller gå ner i vikt. Alltså, jag rekommenderar ingen att ha sjuka barn.. För då blir det lätt att man ställer sig och bakar. I brist på annat. I förrgår, en kladkaka idag en Silviakaka.

    SvaraRadera
  2. Har ett hett tips, skaffa ett barn som inte tål ägg, då blidde det med ens inge skoj å baka för barnet i fråga blir inte så glad när dene inte får smaka...

    SvaraRadera