fredag 23 april 2010

Händer ju massa kul en dag som denna…

Roligt nr 1:
Mina föräldrar är ju hur kul som helst ibland. De ringde innan och sjöng “ja må hon leva…!” så som vi alltid gör. Sjunga hellre än bra direkt när man svarar. När de var färdigsjungna frågade de om de hade ringt och sjungit för mig tidigare idag också. Blev lite fundersam och undrar som demensen hade hoppat på dem snabbare än snabbast. Kommer man inte ihåg om man ringt nån o sjungit två gånger… då är det illa. Men inte hade det ringt hit tidigare… Då säger mamma “Nehe, då har vi sjungit för nån annan också då. Ringde tidigare… men när vi sjungit klart hade personen lagt på… viste inte om vi ringt fel” Kul att gratta nån som inte har en aning om vad det är för idioter som ringer på morgonen och gapar i telefon. =P

Roligt nr 2:
Återigen ett telefonsamtal. Denna gången var det ingen skönsång i form av “Ja må hon leva…” i andra ändan. Däremot en kvinna som undrar om hon pratar med Frida… “Naj Anna Frida… om det är de du menar ”. Hon hade kommit rätt. Hon ringde från ett ställe där jag sökt en tjänst. Som dock blivit tillsatt av nån annan. Men hon ville erbjuda mig sommarjobb. Måste vara första gången i mitt liv som nån ringer och frågar om jag vill jobba hos dem. Coolt. Så eftersom hon trugar för mig ska jag hålla mig lugn. Sa att jag kanske kan, beroende på när, eftersom jag har Nelis. Hon sa att jag kan få välja själv på de tiderna som hon har. Schystans! Hoppas bara att det är ett trevligt ställe och att hon vill ha mig efter att hon träffat mig också. =P Så nu kanske man ska jobba lite i sommar också. Kul kul. Verkar bli en bra födelsedag.

1 kommentar:

  1. Säg vad e det för dag är det en vanlig dag nej det r ingen vanlig dag för det är annas födelsedag hurra hurra hurra!!!! *sjunger så där högt och hemskt så vrålet gå över till falsett*

    SvaraRadera