lördag 24 april 2010

Gårdagen = Födelsedagen


Parfymen flödar. Spacklet är på plats. Utgången nära. Party Party. IOGT NTO= I Ordning Groggen Tages Nykter Till Onsdag. De runda fötterna närmar sig med stormsteg. Fylla. Spacklet är på helt fel plats. Priten fortsätter att flöda. *Upps* ett hångel med en tjej. Snubbel. Samtalen ökar i volym och minskar i innehåll. Mer Prit. Ramla hem mitt i natten. Eller var det till nån annans hem? Spya i en buske på vägen. Landar i någons säng. Vaknar i nån annans säng. Vems säng är detta? Vem har jag delat sängen med? Har vi delat nått mer? Naken!*upps* På med kläderna. Vad är det som har torkat in på mjina kläder? Saknar en sko. Pinsamt “hejdå vad-du-nu-hette!”. Rangla hemåt fortfarande lite ångande av sprit. Landa i soffan och ha en däckad dag med den obligatoriska dagenefter-flööt-maten.

Så kunde gårdagen låtit. Hade jag fyllt 20 och inte 26 så lät det nog något liknande. Men nu är man gammal tant och då firas födelsedagar på ett helt annat sätt. Vuxet skulle man kunna kalla det. Ingen fylla, inte ens ett litet glas med prit. Helnykter dag. Men lovar att jag inte skulle vilja byta bort det mot en intorkad kondom klistrad på benet och en huvudvärk utan dess lika. Idag blir det kalas med familjen. Ska bli sååå mysigt. Å solen är på min sida… då kan vi va i lekparken. Det gillas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar