torsdag 15 april 2010

Kräfta

Det är nått fel på mig. Att jag aldrig lär mig. Korkade jäkla människa. Snart 26 år och ändå inte fått in det. Sorgliga människa.

Jag är en person som allt som oftast är vit… nästintill genomskinlig skulle man kunna säga. På vintern kan det gå så illa att jag nästan ser lite cyanotiskt blå ut i huden. Men nej jag är inte döende… bara blek. Inte mycket jag kan göra nått åt. Men ändå får jag ibland ryck och tror att jag faktiskt kan råda bot på denna blekhet. Igår var en sådan dag.

Bestämdes att sol skulle intas sittande i brassestol. Inte så avancerat. Korkad som jag är tänker jag “Jag blir aldrig brun så jag måste nog sitta extra länge så kanske jag blir brun”.

För min hy funkar nämligen så att om jag är i solen så blir jag först röd… å då menar jag inte lite solkysst röd utan kräftröd… sen när alla andras hudfärg går från röd till gyllenbrun… då är det nått som felar i mitt system för då går jag tillbaka till vit. Fattar inte vad det är för fel på mig.

Sagt och gjort iaf så satt jag där igår… allt för länge och vad händer? INTE FAAN BLEV JAG BRUN IAF!!! nepp idag är jag rödare än röd och känns som ett sandpapper… precis som alla gånger jag försöker sola. Undrar nu när faan ska jag lära mig? Måste ju införskaffa nån form av solskyddsfaktor 150… men då tar det väl säkert hela sommaren innan solen tar sig igenom å då hinner jag ju ändå inte bli brun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar