tisdag 20 april 2010

Vart är regeln som jag inte läst?

Vilka människor det finns. Blir lika imponerad varje gång. Trodde inte att det fanns så mycket folk som kunde förvåna mig. Men jo jag hade fel. Jag tror jag har gjort min läxa lite dåligt. För när jag skulle skaffa barn och gick föräldrautbildningen så missade jag det avsnittet där vi pratade om att alla föräldrar måste gilla att prata med varandra.

Åkte bussen nyss… fick ställa vagnen på bredden i bussen så det fick plats en vagn till jämte. Eller vagn o vagn är ju synd att säga. Det såg snarare ut som nånting de hade grävt upp från tidigt 80-tal. Nått de klistrat ihop så gott det gick och sedan satt sitt barn i denna livsfarliga anordning. Nått i turkost fuskskin. Usch… men det var inte det jag skulle skriva om. Till detta hörde ett ungt par som såg jätteomaka ut och ett barn som visade sig vara född den 3 augusti förra året.

Bad jag om att få veta att barnet var född 3 aug?
Bad jag om att få veta att barnet heter John?
Ville jag hålla en lååång diskussion med dessa föräldrar om bebiständer?
Ville jag veta att de går på öppna förskolan och deras son inte har knutit an till någon av barnen där såååå bra som han nu under bråkdelen av en sekund tydligen knutit an till Cornelis?
Ville jag veta att de under denna 6 min långa bussresa tyckte att våra barn skulle bli bästisar?
Att de skulle fika ihop… Ragga flickor ihop och bara va bundis.

Men hallååå… vart är den oskrivna regeln att man måste umgås på bussen om man har barn. Skit i regeln och titta framåt och håll tyst som alla andra medelSvensson i landet Lagom. Jag kanske är ond. Det kanske inte hade gjort ont att prata med dem under hela 6 minuter. Men jag anser inte att jag måste berätta allt om min sons liv på bussen. Det kanske gör mig till en bitterfitta… men SO BE IT THEN!

2 kommentarer:

  1. ja men verkligen bitterfitta...herregud!

    SvaraRadera
  2. Jupp, jag läser alltid din blogg. Och har även läst detta inlägg. Kan dock inte förstå varför denna agg mot nån som vill "kallprata" lite. Tycker det e en viss skillnad på att prata, än att ta & klämma & känna på ett barn du inte känner alls. Men det är vad jag týcker det.

    Kram.

    SvaraRadera