söndag 10 januari 2010

Svusch sa det…

 

En hel vecka har gått och jag har knappt skrivit nått alls. Har Gjort massa saker denna vecka men egentligen inget alls. Hmm konstigt det där.

I tisdags firade vi mamma som sagt. Tokfin utsikt var det från restaurangen som lång längst upp på ett berg, med stora fönster vid bordet. Gjorde ett födelsedagskort till mamma… blev så här…

20100104224I onsdags var Niklas föräldrar barnvakt för första gången. Det hade gått jättebra. Han är ju inte så svårflirtad våran sork som tur är. Så när det var här var vi i Floby… Kändes som världens ände för mig men det var tydligen ganska stort samhälle. Det de hade iaf och anledningen till att vi va där var Hi hi tattoo. Niklas skulle tatuera sig. Resultatet blev jättebra. Nelis namn, födelsedata och stjärntecken. Riktigt fin tycker jag. Blev nästan lite sugen att också lägga mig under nålen.

20100106236 

I torsdag hade jag en hemma dag. Var tvungen att städa och fixa på kontoret för att kunna få in lite nya möbler. Hade bilen på service så kunde ändå inte åka nånstans. Skittråkigt men nödvändigt. I fredags åkte vi till Gbg och hämta möbler, hälsade på systeryster och självklart var nån jävel tvungen att köra på våran bil. Inget allvarligt med dock lack- och plåtskada, tillbaka till bilverkstan… typiskt. När vi väl kom hem kånkade vi möbler, flyttade om, tokstädade och grejjade halva natten. Trodde jag skulle ramla ihop tillslut. Men blev klar till slut iaf. För igår var det kalas på schemat. Niklas fyller år imon så det skulle firas med närmaste familjen. Trots min sena och trötta kväll fick jag gå upp tidigt för kl 8.30 skulle kalle kalkon hoppa in i ugnen. 5 timmar senare var han färdig och smakade helt underbart. För att citera Malin “det redigt kuller i mun!”

Idag har vi möblerat om… igen. Städat… igen. Niklas har pluggat och Nelis har tagit igen sig efter kalasandet och sovit större delen av dagen.

Imon är det vardag igen. Längtar inte alls. Niklas ska tillbaka till skolan och jag å Nelis ska va hemma själva. Så nu får vi längta till sommaren då pappsen är ledig igen. Skulle verkligen vilja börja jobba lite. Bara nån dag i veckan. Men det går ju inte. Har varken jobb eller barnvakt. Men det skulle vara skönt med lite miljöombyte ibland. Känns som jag inte vet nått annat än dessa väggar och blöjbyten. Våran vår får nog gå ut på att lära oss lite nytt. Ta oss till öppna förskolan är helt klart ett mål och ta långpromenader är nog ett annat. För vi kan inte sitta här längre. Då kommer vi inte klara av denna vår. Ska lägga ned lite energi i denna fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar