tisdag 5 januari 2010

Sorkbesiktning!

Idag har vi varit på BVC. Var dags för 6 månaders kontroll. Läkaren skulle klämma och känna. Snälla Nelis han väntade snällt och när han tyckte att det började bli tråkigt kissade han på doktorn. Duktig Nelis. *hehe* Han blev godkänd trots kisset.

Han blev även vägd och mätt. Vågen sa 8,1 kg och måttbandet 71 cm. Stor kille nu. Ville fråga massa om hans prickar också… men inte fick jag nått vettigt svar. De viste inte vad det var, inte vad det berodde på och inte vad eller om jag skulle göra något åt det. Tack för den hjälpen till en förstagångsförälder… hjälpte mig tokmassa… INTE!

Skiter i dem och gör som jag vill istället då. Dvs smörjer som en tok och försöker ha stenkoll så det inte blir värre. Vill ju inte att det ska va så att jag matar i min lilla plutt nått han inte tål.

Men det verkar inte gå någon nöd på honom. Imon ska han få lite barnvakt också. Famo o fafa kommer och ska ta hand om honom imon på dagen medan mamman o pappan är på hemligt uppdrag.

Hoppas det kommer gå bra. Han har börjat bli lite folkskygg. Men det brukar släppa fort, får hoppas att det blir så imon med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar