måndag 25 januari 2010

Svett svett svett

Idag har jag “kors i taket” … TRÄNAT!!!helt_slut-189x300
Tror knappt att det är sant. Men inser ganska snabbt när jag känner efter att det är sant. För  hela min kropp känns som ett geléhallon. Inte en enda muskel vill ställa upp mer. Känner mig som en gammal tant när jag reser mig från stolen och måste hålla i mig för att se om benmusklerna orkar hålla mg uppe. Är fruktansvärt rädd för morgondagens träningsvärk. Håller tummarna för att den håller sig borta så att jag kan träna imon igen. För kul va det. Eller det kanske va en lögn. Det var kul/skönt att ha gjort det. Men vet inte om det va så jäkla kul under själva träningen.

Kanske blir roligare att träna framöver när kroppen är van. Idag var det som att bada isvak för kroppen. En rejäl jättechock. Kroppen tänkte “va faan är det här för konstigt du sysslar med, sluta genast… lägg dig på soffan”. Men inte. Nu jäklar ska den lära sig. Känns ju som ett decennium sen jag tränade sist. Kanske det var också om jag tänker efter. Shit jag börjar bli gammal.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt! Det ÄR för jävla jobbigt innan man hat byggt upp nån form av kondis igen. Men när man väl har gjort det.. Ja då, är det bara underbart skönt att träna!

    Hm.. Varför tränar inte jag längre för.

    Kramis.

    SvaraRadera
  2. Du har fått en award av mig! Kolla på min bloggsida! ;)

    SvaraRadera