måndag 4 januari 2010

Måndag

Första måndagen på det här året… och vem faaan bryr sig. Kommer ju komma många efter denna. Men iaf ett konstaterande.

Idag blir det en hemmadag känner jag. Lägenheten ser ut som hejkomochhjälpmig. Måste städas. För att inte tala om klädbergen som håller på att invadera både min sovrum och mitt badrum. Det är nackdelen med att ha tvättmaskin, all tvätt hoppar in i badrummet och stannar där. Inte alls bra. Tror jag måste organisera om och köpa en fin tvättkorg. Frågan är ju bara hur den över huvudtaget ska få plats. Får gnugga mina små grå lite för att lösa det.

Igår landade det 5 nya köksstolar i hemmet. Så nu vågar man sitta på köksstolarna igen. De vi hade innan var mycket oberäkneliga och vingliga. Dock ingen som ramlade i backen när man satt på dem… men nästan. Nu är de iaf utbytta. Mkt skönt. Blev som ett annat kök. De nya är svart skinnimitation och de gamla va vitt trä, så det blir lite skillnad.

Idag måste jag även pyssla ihop ett fösleda-kort till mammsen… hon fyller år imon och då blir det utelunch med familjen och presentöppning… om hon varit snäll. Det blir en liten prövning gällande maten. Första gången sen vi började äta LCHF som vi ska äta ute. Vet ju inte riktigt vad det är i maten när man inte gjort den själv. Men man måste ju lära sig det med. Kan ju inte låsa in mig resten av livet.

Ojoj… nu när jag satt här och skrev ringde Systeryster. Hon hade en bäddsoffa och en ekgarderob till mig till det förnämliga priset av 79.90 kr. Schystans. Priset gick ned till 0 kr om jag hämtar dem snart. Vi som absolut inte har övermöblerat hemma =P. Ännu mer möbler…bar Anna. Men bäddsoffan är ju kanon. En sån har vi tänk köpa länge men inte haft 3000 kr över… å nu ramlade det på mig en. Skitans bra. Måste bara betala släp och resa… men det kan det absolut vara värt.

Måste gå och informera min andra halva om detta… NU!

1 kommentar: