onsdag 13 januari 2010

Å hur går det med vikten?

-Jo tack det går bra!

Weii! Har krubbat bra i två veckor nu. Trivs som fisken i vatten. Löööv it. Visst ska inte ljuga med att säga att jag inte skulle vilja äta en godisbit eller chocklad ibland. Men ändå har inte suget varit så stort som jag trodde. Helt underbart. Jag har ju alltid varit en slav under sötsuget. Ingen skulle bli gladare än jag om det försvann helt. Det säger väl inte *poff* så är det borta, fattar jag med. Men det går åt rätt håll iaf och jag har inte fuskat. *NÖJD*

Idag var det dags att ställa sig på vågen igen. Förra veckan sa den –0.5 kg, gjorde mig nöjd att det inte va uppåt. Visade ju på att vi inte äter helt fel. Men man hade ju hoppats på mer. Men idag var vågen snällare, – 3 kg!!! Man tackar! Man tackar! Så nu har jag på två veckor gått ned 3,5 kg utan att lida, vara hungrig, tyckt att maten är äcklig. Allt är helt enkelt kanon. Gör att man blir än mer peppad att fortsätta.

Man ska ju sätta upp mål och delmål när man jobbar på vikten för att känna att man harsaker att se fram emot. Jag har inte gjort det. Inte än. Men två saker har jag kommit fram till.

1. Jag ska motivera mig själv genom att lägga undan 100 kr för varje kilo jag går ned. Å när jag är nere på den kommande målvikten så ska jag shoppa nya kläder för pengarna. Mycket skoj, en riktigt bra morot.

2. Ett delmål (nästan), eller kanske snarare en önskan (då jag inte vet hur realistiskt det är) är att kunna ha en fin balklänning i normalstorlek, helst 46, i höst när jag ska på kadettbal med min älskade hane. Vet inte om man kan rasa så många storlekar tills dess. Men jag hoppas verkligen. För när jag tidigare har hyrt klänning har jag kunnat välja på 1 eller max 2. JippiINTE!! För det görs inte många stora balklänningar. Men Drömmen är ju att få gå in i affären och välja en som jag verkligen vill bära. Att kunna sträcka på ryggen på balen och känna hur vacker jag är. Att kunna va där och veta att min man är stolt över att få gå dit med mig. Det är min dröm/längtan/delmål/önskan.

Så nu är det bara att köra på.

2 kommentarer:

  1. Grattis till dom tappade kilona!! = )

    Bra jobbat. Detta kommer du fixa som inget! Mannen din ÄR stolt över dig!! = ) Behöver du inte tappa några kilon för. = )
    MEN, jag vet vad du menar.

    You go girl! ; )

    SvaraRadera
  2. Härligt! vad roligt! Ni är så duktiga så!
    Har du lust att ut och gå någon dag nästa vecka efter 13.00?? slutar jobbet då och tänkte det vore trevligt :P

    SvaraRadera