tisdag 19 januari 2010

Disktrasa

Idag skulle jag vara duktig. Gå och handla, städa lite, tvätta och plocka lite disk… så som det ska va. Å i eftermiddag skulle jag åka pulka med Malin o Dennis. Aj Lööööv pulka!

Men nej. Idag känner jag mig som en gammal disktrasa. Sliten, luktar på tok för illa, har konstiga fläckar på mig som jag inte riktigt kan säga vart de kommer ifrån och orken är som bortblåst.

Sorken vaknade vid 5 idag. Är dock ingen anledning till att all ork försvann. Han somnade ju om efter en timme eller så. Men upp tidigt blev det. Frukost tidigt och så gick han o sov förmiddag tidigt. Hela dagen blir konstig. Skulle passa på att göra alla grejer när han sov så vi kunde gå och handla när han vaknar. Så blev det inte. Jag gick o la mig igen. Har dock stoppat in en hög med tvätt i maskinen och vikt den som va i badrummet. Men bläää vilken dag.

Till på köpet har jag mensvärk. Eller kanske inte till på köpet, kanske är den som är orsaken till all bitterhet. Mensvärk men ingen mens… är det vettigt. *suck*

Skiter i allt. Ska meddela Malin att vi tar soffhäng istället för pulka. Har redan meddelat mannen att vi får ta bilen o åka o handla när han kommer hem. Så får det bli. Ska iaf försöka få på mig lite vettiga kläder och sminka mig… brukar ta bort lite av disktrasekänslan.

Sicken toktråkig dag. Jaja det finns väl ett slut på denna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar