söndag 27 september 2009

Kanoners helg o för stora schadunkas!

Helgen gjorde som den brukar... den började med en fredag. En bra fredag. Var på MVC för återbesök. Tjötade mammarollen, förlossning och fiffin fick en godkänt stämpel. Så nu är det bara att börja producera sorkar igen... eller inte. Men lite övning skadar ju inte.
Niklas slutade tidigt så fick se riktigt mycket av honom också vilken var mysigt. Nelis faster var på besök gånger 2 och Anna däckade som en tok mycket tidigare än vanligt.

På lördagen skulle man upp tidigt... det gick jättebra. Va inte toktrött som jag trodde jag skulle va. Bylsade på tröjor och kofta och massa kläder på lillsorken och sen åkte vi för att kolla in Regementets dag. Niklas skulle gå parad med sin klass... undra om det heter klass, jaja nu heter det de. Det var halv storm... ingen sol som utlovat, men vi stod ut och överlevde också. Tittade på de olika delarna på regementet, vapen o jocks och de mobila kirurgtälten... riktigt coolt. Mitt i allt hittade jag en stackars tjej som svimmat... fick rycka in och låssas att det fastnat nått i huvudet under 3 års utbildning. Hade med oss oldisarna, men de gav upp tidigt. En annan pinade igenom lite mer vind och stannade hela dagen. Slutade med staffet där de skulle få på utrustning, plocka isär/ihop vape och sen bära gubbe på bår... mkt roligt. Tror att gubben på båren behövde mer hjälp efter transporten än innan, stackarna ramlade i backen både en och två gånger.
Väl hemma blev det slapp. Tog igen att jag inte va trött på morgonen och däcka som en tok i sängen. Återkom till verkligheten framåt 18-tiden och sen tillbringade jag kvällen till slapp. Niklas skulle ut med kursarna och Nelis somnade kl 20... så det var bara jag, en kopp te och tvn... NICE!!

Mannen ramlade in framåt halv 3 på mörra. Så imorse när jag vaknade var jag snäll och gjorde frukost på sängen. Sen fick jag barn- och manledigt. Lallade iväg till Elins för att hitta en klänning till Nelis namngivning. Hittade den. Ni vet DEN klänningen... Klänningen med stort K. Så jäääädra snygg. Men för liten. Jävla schadunkas. Hade det inte varit för dem så hade den passat kanon. Bitter blev jag. Men hittade en annan som fick duga. Men kommer länge känna mig snuvad på denna underbara klänning.

Nu är man hemma igen. Mannen o barnet är hemma efter en promenad. Så nu blir det till att visa kläder och dricka te i soffan.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Har hört och sett att du är en hejjare på det här med att göra headers till bloggar och så.
    Malin länkade till dej från sin blogg och jag är lite intresserad av att få lite hjälp då jag är usel på såntdära.
    Hojta om du har tid, lust och ork :)
    Jennifer

    SvaraRadera