måndag 14 september 2009

ÄCKLIGT!!!

Kan inte bli mycket värre. Mår såååå illa när jag tänker på det.

När man jobbar inom vården så är en av de första sakerna man lär sig att inte smaka på snälla tanten/farbrons godis. Det må vara en snäll tant/gubbe men jisses vad äckliga "partiklar" det kan vara i en godisskål. Om tant/gubbe är väldigt renlig och det är papper på godiset kan saken övervägas men allt annat är ett BIG NO! NO!

Nu tror jag att jag har hittat nått i klass med detta äckliga. För jag och nelisen for till slut till kss (har fått honom att äta en gång iaf.). Väl där går vi förbi apoteket och vad ser vi.... GAhHHH! De bjuder på cider i upphälda glas och pepparkakor i en stor skål. Men HALLÅ!!! ska inte dessa vara informerade om hur smitta sprids? För jag menar det är ju BARA friska människor som går till apoteket och särskillt på ett apotek som ligger på ett sjukhus... där är ju alla tassar rena och fräscha. Usch mår så illa så det vänder sig i magen.

De firade tydligen att de får vara kvar i apoteks svängen och inte bli privata... Tro faan de får vara kvar... de gör ju så folk blir sjuka och måste gå dit igen ju. Bra säljknep det där...

Neee usch och fy och bläää. Riktigt jäkla äckligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar