onsdag 9 december 2009

Övningsnattning och julkonsert

Igår blev det mer med dagen än förväntat. Bror ramlade över tröskeln nångång mitt på dagen och stannade tills sent. Vi tjöta mest om inget och hade det allmänt trevligt.

Lagade puréer till sorken. Blev massa gott. En med sötpotatis, en med potatis och ärtor och så en efterrätt med äpple, mango och aprikos. Skulle dock bara va tre torkade aprikoser enligt receptet. Jag hade köpt en hel påse… detta resulterade i att jag åt upp resterande… inte bra för magen kan jag lova. Men idag är den på banan igen.

Framåt kvällen kom Therese, och en massa fika. Hon hade med sig saffranste, det var en riktig hit. Ska kommas ihåg.

Än senare kom Maria. Hon skulle övningslägga sorken. Första gången ever nån annan än jag och Niklas lägger honom. Lika mycket prövning för mig som för sorken tror jag. Men det fixade sig galant efter lite protester.

Idag blir det eldprovet. Jag ska på julkonsert och Niklas är ute i leker i skogen. Maria ska va barnvakt. Jisses… barnvakt. Första gången det med. Men det kommer gå kanon och om det inte går kanon så vill jag nog inte veta. *hehe* Men det kommer gå kanon det har jag bestämt. Vi har ju inte direkt nån svårflirtad sork heller så det brukar inte vara några problem.

Så nu ska laddas för julkonsert. Ser verkligen fram emot den. Å som alla vet är Gratis gott. Så jag tackar Malin för att jag får följa med och Dennis tackar vi för att han jobbar o sliter. Förhoppningsvis kan jag bygga på min julstämning lite också för just nu är den icke existentiell.

sissel_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar