lördag 5 december 2009

Känn dig välkommen hem?

Nu är jag hemma igen i Skövdelandet efter min tripp till päronen. Kom innanför dörren och kissen var som en klisterlapp på oss. Japp precis som jag skrev… på OSS! Han som inte gillar Cornelis tyckte att det gick jättebra att hångla med både mig o Nelis. Tokmysig. Gick runt o purrade som en hel farm med duvor.

Men som alla vet. Underbart är kort. Lagom till att vi fått av oss ytterkläderna och börjat gå ned i varv.  Då välkomnar han oss hem genom att skita diarré i hela lägenheten. Tack för den Bajskatt! Ingen idé att sätta sig ned o mysa där inte. Duscha katt, skura golv… och ja då var jag ju redan igång så då fortsatte jag och städa resten också.

Nelis var nog glad att va hemma i sin egen fis igen. Han var snäll och låg o lallade på sitt gym i 1,5 timme medan jag städade. Inget gnäll på hela kvällen och nu sover han som en tok. Behövde inte gå in o stoppa om honom en enda gång. Snäll liten sork. Så nu är det bara jag, soffan och en påse godis. Det tackar man för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar