onsdag 30 december 2009

Nytt liv, nytt tänk!

Idag är första dagen på mitt nya liv. Hehe klychigt och särskilt när det närmar sig nyår. Men det är faktiskt så. Jag har fått nog nu. Det är inte roligt att va jag längre.

Har bestämt mig för att ta tag i mina matvanor och ändra mitt förhållande till mat. Det är inte roligt när alla nya vårkataloger med kläder ramlar in genom brevinkastet som tunga tegelstenar, bara för att inse att av alla dessa kläder som fyller tegelstenen är det 3, HELA TRE sidor med kläder som jag kan ha. Det är inte kul.

Det är inte roligt att sätta sig på bussen och känna att man är i vägen för den som ska sätta sig bredvid. Jag vill kunna leka med Cornelis och känna att jag orkar med i hans takt. Inte behöva känna att jag troligtvis kommer bli ifrånsprungen av honom om vi leker kull när han är några år.

Alla de kilon som jag var så glad över att jag gick ned när jag ammade… de är självklart tillbaka. Inte roligt, men kanske det är bra för det gör att jag blir än mer motiverad. Jag ska inte banta. Jag kan heller inte träna massa då jag inte har pengar till gym och inte kan lämna bort Nelis. Men jag ska ändra mina matvanor. Tänka efter i vardagen. Använda trappor och inte hiss. Gå lite extra. Busa lite mer med Nelisen, massa bra styrketräning.

Känns skönt att jag bestämt mig. Känns ännu skönare att jag inte gick i fällan som man alltid gör. “ jag ska börja efter nyår” eller “jag ska börja nästa vecka”. Nej inte så. Ska börja idag för denna dag är precis lika bra som alla andra.

2 kommentarer:

  1. Precis.. så var det för mig med, bestämde mig ju mitt i en vecka, en vanlig dag liksom.. bäst så! LYCKA TILL!
    Ska glutta i receptpärmen och kopiera lite till dig

    SvaraRadera
  2. Stark kvinna är du Anna, du kommer lyckas galant. Jag tror på dej! Massa lyckosparkar i röven! Kram Malin

    SvaraRadera