onsdag 9 december 2009

Och hur gick det?

Hade planerat hela dagen. Skulle bara ta det lugnt så att sorken fick sova på sina tider och va glad när han skulle ha barnvak ikväll.

Förmiddagen var som vanligs, så långt funkade planen. Eftermiddagen började som vanligt. Men när sork skulle sova några timmar på balkongen bestämde han att 1 timme va ok inte mer. Så han vakna kl 15… vilket innebar att han skulle vara vaken och glad till kl 20. Inte en chans.

Han var arg redan när han vaknade för att han inte var färdigsoven. Grinade ett bra tag, tillslut blev han lite lyckligare och låg å snackade på sitt gym. Japp då rullade han runt på gymmet… landade med huvudet utanför och slog i det med en dunk. Tokskrek. Jätteledsen. Mysade en stund och bestämde oss för matintag och nytt försök till sömn.

Somnade som en tok o väcktes kl 18:15. Mycket gladare. Sen åkte jag. Kvällen har tydligen varit jättebra. Inga ledsna miner. Dock dryga 38 grader i kroppen vid läggdags, men han va inte sur för det. Somnade som en liten gris när Maria la honom och sover fortfarande.

Min kväll va kanon. Kan lova att vi inte tillhörde medelåldern, å våran medverkan hjälpte nog föga för att sänka medelåldern. Men bra var det ändå. Vilka röster. Hade kanske önskat mig lite mer julstämning, men skit sak samma. Gick hem med ett leende på läpparna och endast 20 kr fattigare (garderobsavgift).

Nu ska jag rusa in till sängen och sova så mycket jag kan innan det är dags att gå upp och ge sorken mat. Men eftersom han somnade lite senare än vanligt så håller jag tummarna att han sover lite längre imon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar