onsdag 12 augusti 2009

Störande diskriminering?

Jag fattar verkligen inte. Visst jag fattar att tjejer oftare är shoppinggalna än killar. Men under de senaste veckorna har jag gjort en märklig upptäckt. Det är nämligen så att även när det gäller bebiskläder så finns det betydligt mer i affärerna till tjejer än vad det gör till killar. Varför är det så? Det är ju fortfarande de shoppinggalna mammorna som handlar även om det blir en kille. Det vill säga jag. Men näää 4 hyllängder till tjejerna och deras kläder och så 1 sketen hylla med killkläder. Varför får inte killar ha massa fina och coola kläder?

Ska ge mig ut i jungeln av tjejkläder idag igen i hopp om att kanske hitta ett snyggt killplagg till Cornelis. Han har ju fått pengar till kläder av snälla människor. Jag brukar inte ha svårt att göra slut på pengar på kläder, men detta verkar vara ett avancerat projekt.

In i dimman av rosa, fluff och kjolar.

/ Annanas

2 kommentarer:

  1. Usch ja, vi känner igen problemet! Jag handlar till Harry på tjejavdelningen ibland (till hans pappas förtret!) Men vad ska man göra?! Allt är ju inte rosarosa och tylltyll! Men många retar sig på att killar har nåt som är liiiite för tjejigt! Det är hemskt! Harry får alltid skit för att han har rosa napp ibland! Jag älskar att han har det!

    SvaraRadera
  2. De där va ju förstås inte Harrys pappa som skrev utan vi!

    SvaraRadera