torsdag 27 augusti 2009

Onödig energiåtgång.

Har varit riktigt positiv några dagar nu. Har börjat känna att jag faktiskt kan va själv hemma och att det inte är sån pest som jag tidigare ansett. Men som sagt bara börjat. Igår blev livet lite bättre därtill då jag fick svart på vitt att vi faktiskt kommer ha ekonomi så att Niklas kan gå i skolan och inte behöver ta något jobb. Gjorde nog både honom och mig väldigt glada.

Men att vara glad är nog bara onödig energiförbrukning. För idag som ett brev på posten om att det inte alls är våran tur att vara glada så gick bilen sönder...igen... på precis samma sätt som förra gången. På precis samma sätt som verkstadsgubbarna inte vet vad som är fel. Jippi! Där rök de pengarna som inte finns. Visst att vi kommit fram till att ekonomin skulle gå ihop men detta hade man ju inte räknat med.

Så nu är det bara att gå tillbaka till sitt bittra gamla jag. För är man glad så krävs det sååå mycket mer energi att ta sig upp från backen när nått sparkar omkull en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar