lördag 22 augusti 2009

HOCKEY!!!

Idag gick hela familjen på hockey. Första matchen för säsongen för min del, första matchen ever för Cornelis. Bestämde att vi skulle gå och insåg att vi var tvungna att införskaffa hörselskydd till sorken... så det blev en akut snabb resa till babyproffsen precis innan de stängde för att köpa ett par fula blå. Jag som ville att han skulle ha sånna cola limegröna som jag sett... Men men får väl leva på hoppet att dessa går sönder så jag får köpa ett par nya.

Minns när jag var liten, när man kollade på Bernard och Bianca... de två små söta mössen som reste och hade sig. I Bernard och Bianca i Australien lär de känna albatrossen Wilbur... Han bara måste man komma ihåg. Stor klumpaduns med taskig landningsförmåga. Iaf... Ja jag ska komma fram till en poäng... vid en landning kraschar han så illa att han blir medvetslös. När han vaknar upp säger han typ "Ajjj känns som jag sovit med huvudet i ett skruvstäd." Vilket det visar sig att han har då mussjukhuset har spänt fast honom i nån konstig grej. Jaja nu till poängen. Så som Wilbur kände sig när han vaknade... så tror jag även att Cornelis kände sig när han vaknade. Somnade under en mysig promenad och vaknade i en kall lokal med huvudet i ett skruvstäd. =P




Ser helt skrämd ut.

Haha hittade en bild på Wilbur också.

Han somnade dock om igen men då var hoppet redan ute för hans del. Demonögonen var ett faktum. Bestående men??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar