måndag 16 november 2009

Ny vecka!

Då var det måndag igen. Känns precis lika segt som vanligt. Konstigt kan man tycka eftersom jag alltid är hemma. Borde inte känna skillnad på måndag och torsdag. Men jojo det an jag lova att man absolut gör.

Laddar för att mannen ska börja med intensiva skolveckor. Det tråkigaste jag vet. Men den här veckan är iaf lugn, bara en kvällstjänst. Men sen börjar det. De ska ligga i fält mån-tors en vecka, helgtjänst en annan och många kvällstjänster resten. Längtar efter att det ska bli jul så att han är ledig ett tag. För det är ju därför man orkar stå ut med all tid han är borta. De har både jul- och sommarlov. Tror han är ledig 4 veckor i jul, hur skönt som helst. Ska bara överleva de jobbiga veckorna innan det också.

Idag kommer det inte hända massa. Har grejjat massa i helgen så idag ska vi inte röra ett finger. Sorken behöver ha lite lugn imellan åt. Få sova på sina vanliga tider på dagarna och leka lite hemma utan att behöva skynda nånstans.

Men imon blir det iväg igen. Ska på fika hos en tjej i föräldragruppen. Ska bli kul att se hur de har det hemma. Tycker alltid att det är kul att komma hem till andra och se hur de har inrett och tänkt. Var ju som sagt hemma hos fam. Esserius i fredags, det hemmet var hur mysigt som helst. Å så hade de tänk massa med värmeljus, tokmysigt.

Resten av veckan ser ganska tom ut. Förutom fredag. Då är det sista gången på babysim. Både skönt och tråkigt. Har varit roligt att ha det att se fram emot. Men nu när det blir massa grejer som ska fixas till jul o alla hundra födelsedagar som vi har framför oss så kan det va skönt att inte va bunden till nått.

Med tanke på födelsedagar... oki erkänner det är inte hundra, men många. Har precis klarat av Niklas syster som fyllde år i veckan. Men sen kommer massa kring jul. Min pappa 19 dec, Niklas pappa 22 dec, Niklas mamma 23 dec, sen julafton 24 dec, min mamma 5 jan, Niklas 11 jan och min bror 21 jan. Snacka om att detta är en fattig tid på året.

Nu blev det mycket bös om olika saker i samma inlägg. Bäst att avsluta. Sorken sover på balkongen så jag ska passa på att göra... INGET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar