lördag 21 november 2009

Många effektiva timmar jag brukar sova bort.

Uppe med tuppen idag (enl. mig iaf). Cornelis vaknade kl 6.30 och fick mat, sen kunde jag inte somna om. Låg o vred i sängen en timme innan jag tillslut bestämde mig för att gå upp. Inte likt mig.

Det dumma var att Nelis blir nyfiken när man är uppe så han tycket också att det var dags att gå upp bara för det. Men han lekte på själv medan jag satte igång en maskin tvätt, diskade, bytte i diskmaskinen, dammade i köket o vardagsrummet, städade på toaletten, körde en tvätt till och sen gjorde frukost. Jisses vad man hinner när man går upp tidigt.

Väckte mannen o åt lite. Nelis åt också, men eftersom han va vaken så tidigt så var han trött som en tok redan kl 9.45. Men vi lallade lite för att inte sova för tidigt. Sen när halva overallen var på för att göras iordning för sömn på ballkongen... ja då passade han på att jättekräkas. Sånt gör han aldrig annars. Men det var bara att ta av alla kläder igen och ta på nya. Vilket var bra för då gick det lite mer tid innan han sov. Nu ligger han vagnen på balkongen som en klubbad säl.

Jag har hunnit med ännu mer. Rensat ut alla Cornelis kläder som är för små, satt igång en tvätt till. Mannen dammsuger och snart är vi redo för dagens alla besök.

Blir lunch med Carro o Larsa och sen taco ikväll med svärisarna.

Nu ska jag torka golv.

1 kommentar:

  1. O jäklans vilken dundermorgon du haft! Duktigt där!

    Ps. jag viskade i Cornelis öra sist att han skulle lägga en jättekräk vid ett bra tillfälle som straff att du skrattade när han kräktes på mej.

    HEJA NELIS! ;)

    SvaraRadera