måndag 5 oktober 2009

Rokad

Idag står det städning på schemat. Fattar inte... det står nästan alltid städning på mitt schema. Inte kul. Men nu börjar flyttgubben i mig rota lunt. Fattar inte. har aldrig bott på samma ställe mer än ca 1,5 år (efter utflytt från päronen vill säga) och nu är den magiska gränsen nådd med denna lägenhet. Har ju bott här massa länge nu. Vill dock inte flytta... hoppas att det håller i sig. Men jisses vad jag vill göra om. Skulle plånboken tillåta skulle jag vilja byta tapeter i de rum vi inte gjort det, måla lite, fixa lite nya möbler, rensa och köpa massa nya tyger.

Men neee. Finns varken pengar eller tid till detta. Men jag tänker ändå göra ett försök i liten skala tror jag. Möblera om kan ju inte va så svårt... och inte kostar det pengar heller. Ne nu när jag ändå ska städa massa så ska jag nog flytta lite skit också. Dags att sätta igång och hålla tummarna för att jag inte tröttnar om 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar