torsdag 8 oktober 2009

En dag i livet!

Förra året var jag och Niklas barnvakt åt sorkarna i Göteborg medan syster och man var på bröllop en helg. Och som alla vet är alla barn olika så snälla Andreas hade gjort ett litet schema till oss. Funkade kanon, schemat var guldvärt och hur roligt som helst. Sparade det för att ta fram och minnas när de var små. Hittade det för några dagar sen. Tänkte jag skulle dela med mig av denna mysiga helg.

Första pappret består av schema med tider på över hur en hel dag går till väga... detta tänker jag inte skriva ned... tar massa tid. Sen kommer...

Några andra bra att veta saker:

-Vi älskar att dra ut lådor i köket och ta ut grejer från dem - det får vi inte
-Vi älskar att klättra på soffor och i vår lilla fåtölj eller stolana - det får vi
-Vi älskar att klättra upp på bordet (inkl. soffbordet) - det får vi inte
-Vi älskar att klättra på spisen, särskillt när det lagas mat - det får vi inte
-Vi älskar att klättra upp för trappan - det får vi om någon vuxen är med
-Vi gillar att leka med dörrar - det får vi inte, vi trycker att dörruppställare är tråkiga saker (men kul att leka med)
-Vi vill gärna sno saker i mamma och pappas garderob - det får vi inte
-Vi vill gärna vara på toaletten och i Adinas rum - det får vi inte
-Vi kan öppna ytterdörren själva
-Vi kan slå ihjäl oss på trappen ner till källaren
-Vi kan klättra uppför stegar i lekparken och åka ner i rutchkanor själva, men gärna under övervakning
-Febertermometern ligger i den översta högra lådan i vårat rum, här finns också alvedonsuppar. Ipren har vi ätit så der räcker på ett tag
-Vi gillar att göra hyss när den andre har slagit sig eller är ledsen
-När vi är tysta som möss är det fara och färde
-Stäng av tvn med knappen och göm kontrollen, annars sätter vi igång den
-Vi bråkar en hel del, men är ganska bra på att lösa våra konflikter.
-Vi gillar att slänga våra leksaker i soptunnan, slasken och i tvättkorgen
-Vi tycker om att gosa i vår soffa, eller leka själva på vårt rum, när en vuxen sitter still
-Vi tycker om när vuxna leker med duplo/lego på vårt rum med oss.

Hehe mycket roligt... sån lista ska jag lära mig att göra när jag ska ha barnvakt... och ska definitivt spara den också. Är hur kul som helst att ha den idag och tänka tillbaka.

1 kommentar: