tisdag 27 oktober 2009

och vinnaren är...

Mår bajs... har nån jäkla skallebank som vägrar lämna mig ifred. Har verkligen inte tid med detta. Har ju massa planer som skulle genomföras denna veckan... precis så.... skulle. För som det är nu orkar jag inte alls. Och jag lovar att det är verkligen nått som är fel. För idag skulle jag prova tårtsmaker ... inte så jobbigt och oftast väldigt gott... men inte ens det ville jag. Drog på det hela dagen. Men nu har jag iallafall gjort det. Överstökat. Skönt. Varför vill skallebanket inte ha tårta?

Det är nämligen så att Nelis namngivning närmar sig med stormsteg. Insåg i söndags att det bara är 2 veckor kvar... shit snacka om att bli stressad. Gjorde en provtårta igår... massa smaker, en del med...
... apelsingrädde och chokladmousse med chrisp... ingen hit.
... vitchokladmousse och mango o passionsmousse... massa sött.
... vitchokladmousse och citronmousse... gillade den, den va helt ok, frisk.
... chokladmousse med hallon bitar, hela hallon och hallonmousse... där har vi vinnaren.

Jisses det tog tid att göra den tårtan kan jag lova... så lång tid att jag inte hade en enda liten ork kvar igår att tugga med.. därför fick det bli smakande idag... Men det positiva var att jag insåg att tårtan var helt ok idag med... vilket innebär att jag kan göra tårtorna nästa fredag trots att de ska ätas på lördag... vilket gör mitt schema mycket enklare.

Idag skulle jag gå igenom allt till namngivningen. Vad som ska handlas, vad som ska lånas. Vad som fattas, hur allt ska gå till, vem som ska göra vad, i vilken ordning allt ska ske, vad jag ska säga... ja massa saker helt enkelt. Men blev absolut inget gjort... detta gör mig inte direkt mindre stressad. Fuck fuckeli fuck fuck. Hoppas att hjärnan känns några ton lättare imon så att jag kan få nått gjort.

Nu blir det kudden. Den ropar på mig och jag längtar efter den... snacka om kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar