tisdag 7 juli 2009

Regn regn regn


Idag tänkte jag att vi skulle gå ut på promenad och att vi skulle gå till Elins för att byta lite kläder som Cornelis fått. Inte för att de var fula eller inte passade, utan för att vi redan hade precis den pyttiamasen. Men inte lär det bli av. Regnet öser ner ute. Inte direkt nått promenadväder. Så det får helt enkelt bli en hemma dag idag.


Vi har inte gjort många knop än så länge. Niklas fick nattpasset och jag fick sova. Mycket skönt. Sen va jag och Cornelis uppe på förmiddagen och fixade. Lillsorken tog en förmiddagslur med pappa. Såg så mysigt ut så jag var tvungen att fota lite.


Får bli en väldrigt lugn dag. Kanske ska börja skriva lite i sorkens "Min första bok" ... tiden går ju så fort så man glömmer bort att skriva o sen när man kommer på det så har man glömt hälften av det man ska skriva.

Kanske även ska ta mig samman o skriva klart min förlossningsberättelse. Den kräver lite energi och mycket känslor så det tar lite tid. Men kanske kanske...

Å så måste jag börja skriva ned alla fina presenter som sorken fått... så jag vet vem som gett vad och vart alla tack kort ska skickas.

Ja... ser nu att det blir nog en del att göra idag ändå. Får ju tänka in flertalet blöjbyten också och hundraelvamiljoner amningsstunder... så den här dagen kommer nog också ta slut så småningom.


/ Annanas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar