torsdag 9 juli 2009

Oväder?

Idag varnas det för oväder. Först sa de hela södra Sverige, sen blev det tydligen bara sydöst. Men jag vet inte. Här är det inget oväder än iaf. Man känner sig ju lite inlåst när det bara är kasst väder hela tiden. Man får göra sig redo o springa ut ur lägenheten mellan regnskurarna. Detta har jag insett inte är det lättaste när man ska försöka tajma in att sorken gärna ska vara nyammat vid dessa tillfällen och att även ha allt packat och färdigt, ny ren blöja osv... när allt detta är fixat så har det ju börjat regna igen. Men jag lär mig nog.

Idag blir det nog en lite resa med bilen istället för promenad. Har lite ärenden runt stan som ska göras, så då kan likaväl jag och sorken hänga på för att få se nått annat än lägenheten.

Vill att det ska va lite vettigare väder. Inte 30 grader och inte regn. ca 20 grader och sol... kan tänka mig molnigt också... men bara man kan gå ut utan att drunkna (varken i svett eller regn).

Inte många dagar kvar nu på Niklas pappaledighet. Känns lite läskigt. Han jobbar ju bara på inringning, men sommaren är ju då de har mest att göra på det stället så han kommer nog få jobba massa framöver. De vill även att han ska åka långresor... vilket innebär att han kommer vara borta flera dagar i sträck. Vet inte riktigt om jag är redo för att vara själv med sorken i flera dagar. Men inget är bestämt än så vi får se hur det går. Laddar för att klara av att han ska jobba överhuvudtaget först. Men det kommer nog gå galant.

Nehe nu ska jag ta mig samman innan sorken vaknar och skicka iväg min absökan om ssk leg till socialstyrelsen. Är medveten om att detta skulle va gjort för längesen... men ska ju inte jobba de närmaste dagarna så det har fått vänta... men nu är det dags.

/ Annanas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar